Kategorie

Ściągacze

86 Produkty

Pewna część osób związanych z branżą doskonale wie o tym, że ściągacze motoryzacyjne to opcja niezbędna wtedy gdy modyfikuje się lub demontuje elementy zawieszenia w konkretnym samochodzie. Zdecydowanie najbardziej problematycznymi są sprężyny, które nagle mogą się wydłużyć, bo normalnie ściska je ciężar konkretnego samochodu, ale jeśli ktoś je demontuje bez dedykowanych ściągaczy, to może stracić kilka palców lub co gorsza sprężyna może wystrzelić w twarz zmieniając mechanika amatora w kalekę, ze względu na te przyczyny profesjonaliści używają ściągaczy motoryzacyjnych i to tych dedykowanych, bo nie dedykowany może się ześlizgnąć z danej sprężyny i to w ułamek sekundy. W tym też tkwi problem.

Dedykowane ściągacze motoryzacyjne

Wielu z nas doskonale wie o tym, że te dedykowane ściągacze motoryzacyjne potrafią być też i tymi drogimi i to zwłaszcza w przypadku limuzyny wartej więcej niż dwa typowe domy jedno-rodzinne. W przypadku tych aut producenci czasami używają nietypowych śrub, po to by zniechęcić ludzi do naprawiania na własną rękę, a użycie w tym konkretnym przypadku ściągaczy motoryzacyjnych uniwersalnych do sprężyn może się źle skończyć, choćby ze względu na to, że uniwersalny może się ześlizgnąć i poważnie zaszkodzić mechanikowi amatorowi, który tylko chciał wymienić jakiś drobiazg w zawieszeniu. Sprawy nie ułatwia też i to, że taka limuzyna waży grubo ponad dwie tony, czyli w jej przypadku sprężyny mogą wywołać spory uszczerbek na zdrowiu.

Inne typy dedykowanych ściągaczy motoryzacyjnych

W niektórych autach za pomocą tych dedykowanych ściągaczy motoryzacyjnych demontuje się choćby piasty kół. Takie podejście producenta ma utrudnić naprawy na własną rękę, czyli przez te pierwsze dwa lub trzy lata dane auto może naprawiać tylko ta autoryzowana stacja obsługi. Zasada ta dotyczy jedynie tych dość drogich aut sportowych i terenowych, bo w popularnych autach użytkowych rzadko stosuje się tego typu patenty i to tylko ze względu na to, że pojazdy te muszą być łatwymi w naprawie. Zdecydowanie inna zasada dotyczy limuzyn lub wersji sportowych wyprodukowanych w niewielkiej liczbie egzemplarzy.