Kategorie

Blokady Rozrządu

4 Produkty

Narzędzia nazywane blokadami rozrządu są niezbędnymi wtedy gdy pracuje się przy silniku z rozrządem opartym na pasku i nie chce się tego, by dany pasek przeskoczył o ten ząbek lub dwa. Dlatego mechanik, który jest osobą oczytaną używa tego typu blokad, po to by mieć mniej pracy i po to, by nie popełnić przypadkowego błędu. mowa tu dokładnie o tym, że pewna część tych niezbyt ogarniętych mechaników zamiast zalecanych blokad rozrządu używa jakichś dziwnych trytytek i innego tego typu patentów. Zazwyczaj rozrząd nie przeskakuje wtedy gdy używają tego typu wynalazków, ale w tym jednym przypadku na pięćdziesiąt rozrząd może delikatnie przeskoczyć i jeśli po zakończeniu prac się tego nie skontroluje, to auto klienta może ulec uszkodzeniu.

Inne wzmianki o blokadach rozrządu

Kluczowe znaczenie ma też i to, że blokady rozrządu są różne, bo inaczej blokuje się rozrząd w lekkim silniczku samochodu kompaktowego, a inaczej w przypadku tego masywnego silnika zamontowanego w tym średnim aucie dostawczym. Rzecz jasna te większe silniki mogą mieć tez rozrząd oparty na łańcuchu, ale nie w każdym przypadku tak jest. Równie wiele znaczy też i to, że każdy z silników ma inną podatność na takie przeskakiwanie i wiele zależy też od samej konstrukcji paska rozrządu. Mowa tu o szerokości takiego paska i o tym jak wyglądają jego zęby. Pozornie tego typu detale nie powinny mieć znaczenia, ale w każdym silniku ten opór podczas obracania się wału jest inny i inny jest też sam pasek. Dlatego też ryzyko przeskoczenia jest dość zróżnicowane.

Testy związane z blokadami rozrządu

Narzędzia takie jak blokady rozrządu także podlegają kontroli jakościowej. Mowa tu dokładnie o tym, że taka blokada jest opisana lub posiada odpowiednie oznaczenia producenta, a na nich jest wytłumaczone to z jaką siłą blokuje ona konkretny pasek. Ten parametr musi się potwierdzić podczas badań technicznych, które przeprowadza się na blokadach na boku linii produkcyjnej. Wiele dla potencjalnego nabywcy znaczy też i to, że blokada testowana jest na pasku suchym, bo na takim powinno się ją zaciskać, by mieć pewność, że zadziała poprawnie.