Kategorie

Smarownice 13 Produkty

Pewnym jest to, że smar, czyli różnego typu oleje techniczne lub płyny hydrauliczne to opcje niezbędne do funkcjonowania wielu maszyn, czy też podzespołów tych konkretnych maszyn. Natomiast do nakładania smaru niezbędna jest w dość wielu przypadkach smarownica, choćby po to by mechanik nie ubrudził się jakimś nietypowym typem smaru, który na dokładkę dość trudno się zmywa. Kluczowe znaczenie w wielu przypadkach ma też dostęp do tego smarowanego elementu. Znacznie wygodniej byłoby taki element wyciągnąć, ale na to potrzeba czasu, a smarownica z odpowiednią końcówką zaoszczędza czas, czyli dzięki niej ten konkretny mechanik może zająć się innym samochodem lub inną maszyną i wykonać swoją pracę znacznie szybciej.

Nietypowe końcówki do smarownic i długie wężyki

Mechanicy używający smarownic serwisują zabudowy specjalistyczne z podnośnikami koszowymi, oraz maszyny budowlane używają smarownic z wężykami i nietypowymi końcówkami. Mowa tu dokładnie o tym, że maszyny i zabudowy specjalistyczne mają ciężkie podzespoły i nie można od tak sobie zdemontować części maszyny, która waży ponad sto kilogramów tylko po to by nasmarować jeden z elementów. Taki demontaż to i strata czasu i pieniędzy. Natomiast użycie smarownicy z odpowiednią końcówką ułatwia nasmarowanie konkretnej zębatki lub konkretnego łańcucha. Co jakiś czas taki element i tak trzeba wyjąć, po to by skontrolować jego stan, ale robienie tego za każdym razem jest zbyt kłopotliwe.

Koszt smarownicy

Taka typowa smarownica nie może być opcją zbyt drogą, bo niektóre końcówki do smarownic połączone z elastycznym gumowym wężykiem można łatwo uszkodzić. Właśnie ze względu na tę konkretną przyczynę te sprzęty są tanimi, bo gdy uszkodzi się jedną, to zakup kolejnej nie może być opcją utrudnioną. Wiele znaczy też i to, że czasami smarownicy używa się po to by nasmarować pracujący element i właśnie wtedy może ona ulec uszkodzeniu. Z tych przyczyn te warsztatowe sprzęty są tanimi i można nabyć je w wielu sklepach z narzędziami dla mechaników samochodowych, bo dostępność ich też ma kluczowe znaczenie.